054-6400043
הספר "דיאטה?! הצחקת אותי"
Humor Development online
תשלום מקדמה לשריון תאריך לסדנה
קורס מנחי יוגה צחוק
פיתוח הומור למרצים ומנחים
כרטיסי ברכה
מארזי שוקולד
תשלום באשראי
מגנטים - דיאטת הצחוק
סדנת הומור למנחי יוגה צחוק
4 מגנטים "דיאטת הצחוק"
תשלום באשראי

 

יש הנותנים בשמחה, והשמחה היא שכרם
ועל כך תבורכי. נתינה מסוג זה מחממת
את הלב, ואנו מחזקים את ידך על כך.

 

מאמרים


 
האתר בבניה

האתר בבניה עמכם הסליחה

 

יוגה צחוק - שיטת צחוק

יוגה צחוק היא שיטה המאפשרת לקבוצה של אנשים לצחוק יחד צחוק מדבק ומתגלגל. בצחוק, רפלקס טבעי שכולנו נולדים איתו מדוכא עם השנים, ובאמצעות תרגול נגלה שלמעשה הצחוק לא תלוי בבדיחות או בהומור, אלא בשחרור טבעי של רפלקס הצחוק.

יוגה צחוק ניתן לתרגל לבד או עם קבוצה, כאשר עדיפות ניתנת לעבודה בקבוצה, בה קול הצחוק מדביק את כולם מהר יותר.  יותר קל עם הקבוצה ועם אנשים המדביקים אותך בצחוק.

אז מה זה בכלל צחוק?

הצחוק הינו רפלקס גופני פשוט של כיווץ שרירים והוצאת אויר מהירה. שיטת היוגה צחוק גורמת לאנשים לצחוק באמצעות גירוי רפלקס הצחוק באופן גופני ולא באמצעות המוח (על ידי הומור). כשהרפלקס מגורה חולף בגוף מעין דגדוג שכזה - הגורם לנו לצחוק מכל דבר. חברי הקבוצה מדביקים זה את זה עד שכמעט ובלתי אפשרי לעצור את גל הצחוק שנוצר. גם מי שאינו רגיל לצחוק כלל, נסחף אחרי ההמון ופורץ בצחוק רם. 
מדוע לצחוק באופן אקטיבי? כשצוחקים בסדנה בשביל לצחוק, "צוברים" כמות צחוק של שנה שלמה, וההשפעה של הדבר עלינו הינה לא פחות ממופלאה

צחוק = חופש

מתברר שהצחוק מזוהה אצלנו עם חופש מוחלט וחוסר עכבות, ולכן צחוק אינטנסיבי גורם לנו להרגיש ולהתנהג כילדים. אינטואיטיבית אנחנו אוהבים לצחוק, וזאת מפני שהצחוק מאפשר לנו להתנער מילקוט הדאגות הרציניות שלנו והאנדורפינים (הסמים הטבעיים) המופרשים גורמים לנו לתחושת עירפול חושים מופלאה. למתבונן מבחוץ אנו עשויים להראות כחבורה של מטורפים, אבל כל המשתתף בקבוצה, חווה שחרור מהגבולות שאנו מציבים לעצמנו. ובטווח הארוך - מי שמתרגל יוגה צחוק באופן קבוע הופך לאדם צחקן, קליל יותר ובעל אומץ לפרוץ קדימה ולבצע שינויים בחייו. הצחוק הוא המרחק הקצר ביותר בין שני אנשים לצחוק כח אדיר לפתוח את הלב, להסיר כל מעטה של ציניות וקרירות וליצור קשר מיידי בין אנשים. בסיום סדנת צחוק ישנה תחושה של שותפות לחוויה משמעותית שעברנו יחד.

מדוע "יוגה"?

זו שאלה שעולה וחוזרת פעמים רבות, ואכן המילה יוגה מתחברת אצל רבים למתיחות הגופניות. ומה בין זה לבין הצחוק?
ובכן, פירוש המילה יוגה הוא "איחוד" - איחוד בין הגוף והנפש באמצעות הפעלת הגוף. ישנה גם יוגה של ניקוי, יוגה של תזונה וכן יוגה שמשיגה איזון באמצעות רפלקס הצחוק. ואכן לאחר הפעלה של יוגה צחוק מורגשת תחושה של שחרור והתנקות.


אם טרם התנסיתם ביוגה צחוק - סעיף זה מיועד לכם
הצחוק הוא ככל הנראה הפעילות הגופנית הבריאה ביותר לגוף ולנפש, וכיום ישנם כ- 5000 מועדוני יוגה צחוק ברחבי העולם שבהם אנשים כבר רגילים לבוא ופשוט לצחוק ללא שום בדיחה או סיבה, אלא למען הצחוק עצמו והדברים הנפלאים שהוא עושה לנו. אולם מי שזו לו הפעם הראשונה נדרש להיפטר מהדעה הקדומה שמי שצוחק ללא סיבה הוא משוגע. 

 

   


 
 
הרשמו לרשימת התפוצה
להרשמה אנא הקלידו את כתובת
הדוא"ל שברשותכם:
   שלח
צרו קשר:
 דבי ינקו חדד - צחוקולטיירית
0546400043
 debbie.iancu@gmail.com
עקבו אחריי:
פייסבוק
יוטיוב
 






 
לייבסיטי - בניית אתרים